پیش‌بینی رگبار باران در برخی نقاط کشور (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خواص بی‌نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟ ارائه خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد توسط خادمیاران رضوی آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ وحش مشهد | درمان ارس، با خرد جمعی پیگیری می‌شود ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود | اعلام چگونگی محدوده‌بندی مدارس اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز اعلام شد استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند! ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور | اعتیاد در ۶ تا ۸ درصد مصرف‌کنندگان سیگار‌های الکترونیک ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است
سرخط خبرها

در تصادف بهبهان ایربگ هیچ یک از خودرو‌ها باز نشد | چرا ارابه مرگ تولید می‌کنیم؟

  • کد خبر: ۹۵۵۴۲
  • ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
در تصادف بهبهان ایربگ هیچ یک از خودرو‌ها باز نشد | چرا ارابه مرگ تولید می‌کنیم؟
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با توجه به تصادف زنجیره ای رخ داده در محور بهبهان به شدت از کیفیت ساخت خودروها انتقاد کرده و آن ها را به ارابه مرگ تشبیه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در ششمین مرحله از رزمایش توان و تحرک عملیاتی پلیس راهور اظهار داشت:در حال حاضر در کشور ٣٧ میلیون وسیله نقلیه داریم و متاسفانه ٣٢ درصد از فوتی‌ها مربوط به سرنشینان است که کمربند ایمنی استفاده نکرده و ۲۵ درصد هم مربوط به رانندگان و ١٩ درصد هم شامل عابران می‌شود.

رییس پلیس راهور انتظامی به موضوع انضباط در عبور و مرور پرداخت و گفت: مسأله تصادفات و حوادث بسیار جدی است چراکه سومین عامل مرگ و میر مربوط به تصادفات است.

سردار هادیانفر گفت: امروز فوتی‌های ناشی از کرونا به ٢٠ نفر رسیده، اما تصادفات همواره هست و خواهد بود، به ازای هر نفر فوتی، ٢٠ الی ۲۵ نفر مجروح و معلول داریم، امروز در سال ۱۴۰۰ رشد ١٢ درصدی در تردد‌های کشور داشتیم و ١١ هزار و ۱۴۷ نفر جانباخته داشتیم.

اینجا ببینید:

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کشور به حادثه تصادف بهبهان اشاره و تصریح کرد: در همین حادثه بهبهان که بسیار دلخراش بود، ایربگ هیچ خودروی باز نشد. چرا ارابه مرگ تولید می‌کنیم؟ چرا استاندارد‌ها کنترل نمی‌شود؟ چرا وزارت صمت کنترل نمی‌کند؟ حتماً باید خودروساز‌ها در این حادثه به مراجع قضائی معرفی شوند. اینکه بگوییم رانندگان در حادثه بهبهان دقت نداشته‌اند درست است، اما سازمان‌های مربوط چه نقشی داشتند؟

رئیس پلیس راهور انتظامی گفت: در ناوگان بار و مسافر ۲۱۰۰ کشته داشتیم که بیشترین کشته‌ها برای تریلی و کامیون است رانندگان کامیون و تریلی بهترین رانندگان هستند، اما شاهد حوادث زیادی از سوی آن‌ها هستیم.

سردار هادیانفر تصریح کرد: چرا رانندگان تریلی و کامیون حین خستگی رانندگی کرده و از جاده فرعی تردد می‌کنند، در یکی از حوادث اخیر راننده تریلی از جاده فرعی استفاده کرده و باعث آن حادثه در سنندج شد.

وی افزود: شرکت‌های اتوبوسرانی نیز مسئول هستند؛ اتوبوس‌ها را کنترل کنند؛ سرنشینان باید کمربند ایمنی را ببندند؛ همچنین موتور سواران که قشر زحمتکش بوده و ۸۵ درصد برای تامین معاش از موتور سیکلت استفاده می‌کنند باید مقررات را رعایت کرده و در اتوبان‌ها خلاف جهت حرکت نکنند چرا که در صورت تصادف، سهم تقصیر برایشان تعیین می‌شود.

منبع: فارس


اینجا ببینید تصادف زنجیره‌ای مرگبار در جاده بهبهان - رامهرمز خوزستان + فیلم و عکس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->